Prelet Banjaluka Manjača – Doboj Petrovo

Došao red i na mene za jedan kraći izvještaj 😉

Dva dana prije gledam jedini dan bez kiše, gledam i ne vjerujem. Sonda fantazija vjetar zapad po tlu ima jugovine što nam i odgovara da se može poletjeti. 1. maj viber komunikacija, malo loženje i dogovor da se krene sutra ujutro u pola 11 iz BL. Ujutro listam opet prognozu i nestvarno dobro djeluje.

Već prilikom dolaska na dogovoreno mjesto polaska 15 minuta ranije čudo se desi. Bojan Tomić sjedi i pije kafu sa Dejanom Santračom. Pošto se Bojan čekati neće valjda ćemo krenuti na vrijeme. U tih desetak minuta dolazi Siniša Štrkić i Aleksandar Starčević, još samo brale Konstantin Rakić i krećemo. Naravno ovaj zadnji je promašio pumpu ali srećom usput nam je pa poslije onog najtežeg dijela to jeste sipanja goriva kupimo ga i palimo ka Manjači repetitor start za jugozapad. Vozimo i kujemo planove Doboj, Modriča, Brčko, Bijeljina i slijetanje odmah poslije mosta Rača u Srbiju može, može. Ispod starta stižemo oko pola 12 jedan auto ostavljamo, opremu bacamo u džipa a nas 4 lagano pješaka uz brdo. Poslije nekih 20 minuta već smo pored opreme i lagano počinjemo spremanje. Ispred nas na horizontu južno  već ozbiljna termička aktivnost a prilično brzo se budi termika i oko nas.

U 12 i 15 sam spreman za polijetanje uz opasku taman sad poletim u 12 i 20 sletim, skinem duge gaće, džemper, udarim opremu dva puta nogom, spakujem se, popnem opet gore i imam vremena da još jedan let odvalim oko 14 i 15 😊. Malo taktiziram ( čekam Bojana da se spremi ) i naravno tada interval staje, pa kreće sa boka neki zapad možda i sjevero zapad pa nervoza eto trebali smo kasnimo bla, bla, bla.

12h 30min sjena je ispred nas ogromna ali i ogroman kumulus iznad nas, interval dobar ako ne bude radilo može se i na vjetru ostati u zraku. Polijećem ja prvi i u roku 1min sva šestorica smo u zraku. Krug, dva, nestvarno ide gore, vrti, vrti,vrti i nikada ljepše i lakše sva šestorica smo preko 2400mnv ( start je na 1000 visinska razlika oko 300m). Baze oko nas ogromne široke debele. Dvadesetak minuta vrtimo taj prvi stub u povlačenju ka željenom pravcu i sa nekih 2600mnv prvi krećem ka Kotor Varoši prvoj nekoj dogovorenoj tački.

Start Manjača, u daljini se vidi Banjaluka

Ostali su tu malo ispod mene neki sa strane neki iza.  Idemo preko Krupe na Vrbasu ( jedan naš manji start ) nabacujemo se na brdo Tisovac tamo treba da radi. U tranziciji se malo popravljamo i stižemo na Tisovac. Ja sa dobrom visinom prelazim iza brda a ostali nešto niži. Tu mi se Dejan priključuje nešto malo vrtimo zajedno a on onda nastavlja dalje a ja ostajem da dobijem još visine. Tinu vidim nisko i desno od mene ka Čemernici, Bojan visok i još više desno od Tine.

Dejan stiže do Kotor Varoši malo vrti prelazi dalje u polja i tamo malo bolje penje. Ja stižem za zakašnjenjem i vrtim iznad grada neku pozitivnu nulu. Imam solidnu visinu ali mislim da moram još gore pošto moramo prebaciti Borju planinu. U toj mojoj borbi se pojavljuje i Tino gdje vrtimo čak i zajedno nekih 200m i on poslije toga pravi odluku zvana greška da krene ka sjevernom grebenu. Dejan mi je također prišao i zajedno vrtimo koji metar kada i on odlazi ka grebenu i Tini ali sa većom visinom. Ja strpljivo vrtim, sve bolje i dalje u zanosu i na 2000mnv visine sam već blizo istog tog grebena kada krećem u tranziciju i prebacujem se preko njega u usjek u kojem se nalazi manastir Liplje. U samoj tranziciji okrećem se vidim Sinišu nisko ide prema meni, Bojana nema.

Usjek i manja dolina manastira Liplje ludilo sa 1300mnv stubić pa korekcija pa stubina i eto me preko 2500mnv preko 2000 iznad zemlje to idemo dalje opet je rashladno 😊. Hvatam pravac ka Tesliću i tražim okolo ekipu. Sina je sletio čujem na stanici. Dejana ugledam na nekih 200,300m iznad zemlje na pola puta do Teslića na mome pravcu. Bori se sa nekakvim balonima i hvata ih centrira stub i paf opet je u igri izlazi na nekih 1500mnv. Ja jurim prema njemu tonem ali idem na siguricu i dolazim ispod njega nekih 500m i ništa, ništa, ništa, popravljam se sjeverno ka nekim malim brdašcima i opa evo ga paf ide gore. Dejan odlazi ka Tesliću ja vrtim opet u idealnom zanosu prema pravcu kretanja do 1800mnv i krećem ka Dejanu i Tesliću. Na ulazu u grad Dejan opet na 300m iznad tla ja dolazim sa sigurnih 1000 iznad tla i hvatam opet stub i vrtim do 2000mnv. Dejan se ne predaje penje na 1500mnv i kreće za mnom. Sve manje razmišljamo o putu ka sjeveroistoku i tranziciji prema Modriči pošto nam ni vjetar nije baš povoljan a i sjeverno od nas je nebo plavo a kumulusa nigdje. Dogovaramo da ciljamo Gostilj i da prođemo južno od Doboja.

Tranzicija Teslić – Doboj nagrada za sav trud. 2100mnv pa krenem ka Doboju pa na 1700mnv stub i opet na 2100mnv pa krenem ka Doboju i tako nekoliko puta. Sve vrijeme se okrećem gledam Dejana i pričam sa njim stanicom on to sve isto radi ali sa 1200mnv na 1500mnv. Stižemo malo južno od Doboja i definitivno odustajemo od pravca prema sjeveroistoku pošto zadnjih sat vremena leta imamo i zapadno i sjeverozapadnog vjetra. Iznad rijeke Bosne sa južne strana Doboja nalazim stub i penjem na 2000mnv i pravac Gostilj start ekipe iz Doboja. Na pola puta opet stubić i popravljanje za nekih 500m tako da sam iznad Gostilja imao zavidnih 2000mnv.

Start Gostilj i planina Ozren

Nastavljamo prema Tuzli desnom stranom doline nadajući se da će dolina malo raditi pa da ćemo nekom taktikom nisko i brzo uhvatiti još koji km. Dolina je prilično natopljena vodom, valjda je bilo i nekakvih poplava, oranice poplavljene voda svugdje tako da nam plan propada. Nekih desetak km od Gostilja smo se nešto malo popravljali na nekom malom brdašcu ali sitno. Dejan je bio nešto niži nije uspio da ga prebaci pa je tu i sletio a i ja se pružam preko sa nekom malo većom visinom da uhvatim još koji km pa ako šta bude biće. Nije bilo slijećem.

Odmah poslije slijetanja prilazi mi gospodin iz Petrova nudi ručkom, zahvaljujem se, nudi prevoz e to već može. Pakujem se i prebacujem do Dejana sjedamo na neku pumpu malo sumiramo utiske, neko pije pivce, neko kafu, keks. 😉. Javljamo se Peri iz Doboja malo da se pohvalimo. Pero nam nudi prevoz, spavanje. Zahvaljujemo pošto smo već dogovorili pa nastavljamo sa čekanjem i gatanjem koliko je bilo km. Slaviša Lazarević nas kupi oko nekih 7h i vozi ka Banjaluci pošto nam je vozač iz BL malo prebacio. Naravno kako je dan bio 5+ valjalo ga je i završiti na pravi način a koji je ispravniji nego sumiranje utisaka uz prigodnu lagano dijetalnu večericu ovčicu 😉.

Kratak rezime dana. Sonda i prognoza vrhunska kojoj nismo vjerovali iz ličnog iskustva sa naših terena i kojoj još ne vjerujemo. Od nas 6 dva puta po 100+, 3 puta oko 50km i jedan 25km let. Baze fantastične, široke, visoke da napomenem ja lično a ni ostali nismo ulazili u njih znači sve je bilo po slovu zakona. Turbulencija eh da turbulencija za mene 0. Poslije Golije riječ turbulencija izgovaram stojeći u stavu mirno 😊.

Nadam se da sam malo uspio dočarati ovaj naš letački dan. Ovo mi je prvi izvještaj kada budem kao neki pisao 13,14. biće to puno kvalitetnije.

Do pisanja ili čitanja slijedećeg izvještaja pozdrav svim letačicama i letačima.