Prelet Vršac-Batočina

Prvi izveštaj od mene u ovoj godini, lagan i sažet. Najviše iz razloga jer je i let bio nezahtevan i vremenski kratak za tu kilometražu. Od samog starta je krenulo dobro, ispred Kule sam odmah ušao u dizanje koje je bilo dovoljno da se nađem sa Srđanom na istoj visini i na njegov nagovor krenuli smo dalje. Nismo žurili, lagano smo se sjurili do Dunava uz par popravljanja pošto su stubovi bili česti (baza je bila niska). Srki je verovatno slično razmišljao, uvideo je da je dan solidan pa se nismo nećkali da preletimo Dunav. Kada smo prešli reku nije više bilo toliko sjajno i ubrzo se razdvajamo u traganju za dizanjem u kojem se ja popravljamam u smeru Požarevca gde je bilo planirano prvo nesuđeno sletanje. Čujem na stanici druge pilote koji se još uvek nećkaju da li dalje ići, Ovuku takođe koji se ipak odlučuje da mu je draže da pojede soma na ramu. Pre Požarevca mi pomaže to što sam odlučio da idem traverzno bliže kopovima i selu Kostolac. Preporučujem pilotima da baš to mesto izaberu za prvi stub nakon Dunava jer imam jako lepa iskustva na navedenom terenu, plus ako se curne Požarevac je na 10ak kilometara pa ste u dodiru sa civilizacijom i laganim transportom. Oko Požarevca je bilo lako da se ostane u vazduhu, bili su česti stubovi opet pa sam odlučio da produžim dalje do Velike Plane jer je tu dobar retransport. Nakon Velike plane istim razmišljanjem planiram dalje Lapovo, Svilajnac, Batočinu jer je sve dobro povezano za povratak kući. Slećem u jedno selo blizu Batočine, let nije morao biti završen tu ali zanos stuba je vodio u bespuće pa odustajem od vrtenja. Slećem kod neke familije koja me je snimila dok sam bio u vazduhu i verovao sam u njih da će ponuditi prevoz. Posle kratkog druženja oni me vraćaju to Batočine odakle uzimam autobus kući.

Zaključci:
– Ako ne poznajete dobro meteorologiju, kao što je slučaj kod mene, oslonite se na osećaj, intuiciju i iskoristite povratnu informaciju koju vam dan daje. Nije važno ako ima inverzije, ako je Mart, ako je baza 1400m, ako prognoza nije delovala sjajno. Kada je krenulo dobro, termično je i verujete u vaše odluke nema razloga da ne leti do maksimuma. 
– Napravio sam grešku što sam verovao da je još uvek rano u godini za duge letove i što sam oko 16h mislio da je kraj dana, ulenjio sam se i prerano planirao svoje sletanje.
– Sada letim drugo krilo, Zena, traži više rada ali i više pruža. Ako letite dovoljno sati u jednoj godini tranzicija na naprednija i žustrija krila je manje stresna. 
Pozdrav svim pilotima i srećno vam bilo u novoj letačkoj sezoni.
Kaktus

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

twelve − 11 =