ЕП 2022 у прелету

Извештај – други

Други такмичарски задатак, 29.07.2022.

Нисам био са екипом на полетишту јер сам претходног дана имао мањих здравствених проблема, у договору са Жељком и екипом, остајем у хотелу.

Пратим трку уживо, премам материјал за овај извештај.
На стартном цилиндру је тврдо,  ветар са југо истока и истока, база од 1800 до 2300м.

Наши момци су ооодлично кренули, све време су у шпицу. Француски пилоти јављају термале од 9м/с, један италијански такмичар је активирао резерву и приземљио на врх планине. Жељко није активирао хеликоптер јер је само пар минута касније туда прелетела велика група такмичара. ”Резервисту” су збринули и превезли чланови ГСС, на чему им је вођа тима италијанске репрезентације захвалио.

Тигрови нису нормални ☺ ☺ ☺ Не видим где су остали али ови двојица откидају код Беле Паланке.

После овере друге тачке пилоти се деле на југозападну групу која прати кумулусе према селу Долац и североисточну која се враћа на падине Сврљишких планина подно Плеша.
Признајем да ми је ова севернија путања личила на бољу опцију, међутим обе групе су добро ишле, јужнија је са мало више комфора прешла гребен ка Сврљигу. Наши су јако добри.

У Сврљигу, брутална промена ритма термика је слаба а ветар са североистока све јачи.

Ту код Сврљига слеће велика већина пилота, међу њима су Стевић, Катус, Банкар и Кеске.
Влајко и Рика су се добро адаптирали на промену ритма и ветра па су успели да наставе игру до циља. Браво!

Резултати су и даље привремени јер се дебело расправља о формули која ће се користити за обрачун.

Неслужбено, екипа Србије је на 6. месту, веома сам поносан на наше тигрове. Одлично лете, има још тога што могу да покажу само да метео услови буду добри и да буде још трка. 

Фото и видео: ВСС-Дедјан Валек

https://dejanvalek.pixieset.com/epnis2022/2907task2/     лозинка: epnis-2022

Traning day

ПС. Неки пилоти су позивали ниво безбедности 3, зато што нису могли да овере тачку код Сврљига, Жељко и Горан су искулирали.

Данас, 30.07.2022.  задатак је прекинут неколико секунди по отварању старног цилиндра. По плану трбало је ићи ка Алексинцу са циљем на спортском аеродрому Давидовац у Параћину. Термика је била у почетку слаба а потом веома јака. Развој конвективних облака је био бржи од прогнозираног, многи модели су прогнозирали око 400Ј конвективне енергије док је стварни емаграм у Нишу дао 830Ј. Сви пилоти су безбедно слетели и транспортовани до хотела.



Срдачан поздрав из Ниша

Зоран Петровић Гуги

Leave a Reply

Your email address will not be published.

10 + two =