Plan leta Drvar – Mostar

Plan Drvar – Mostar 20.07.2019

Došao red na mene na drugi kraći izvještaj 😉.

Petak i prognoza koja se čini da će subota da bude taj dan. Plan malo optimističan ali sigurno izvodljiv danas, sutra vrlo brzo. Drvar polijetanje, greben iza valjda je Klekovača, Glamočko polje sjeverna strana, vrh Cincar ( nekih 75km leta ), sa njega negdje oko Livna da se zakačimo na mislim Tušnica preko nje niz brdo preko Tomislavgrada i velike ravnice prema Blidinju, pa sa njega, pored njega Mostar. Najveći problem možemo imati zbog polijetanja i vremena leta što će se pokazati tačnim. Oblaci do nekih oko 5000, termički parametri pišu biće super. Vjetar ne jak oko 14h 2,3 m/s kasnije ne znato jači oko 4m/s pravac SW,W.

Jutro subota, skupljamo se i imamo čak i vozača Mikija starog školarca kojeg ćemo aktivirati narednih dana. Ekipa Dejan, Aco, Bojan, Zlaja akro i ja. Aco PD će nas čekati na startu sa još priličnim brojem pilota iz raznoraznih zemalja. Krećemo na vrijeme čak i stižemo na vrijeme.

Pola dva, nebo oko nas fantazija, vjetar slab. Polijećemo i da to je taj dan nigdje ništa. Start je relativno nisko i treba baš dobrih uslova ili vjetra da se ostane u zraku. Neću puno pisati o ovom sve je jasno zaključak je ne znamo 😉 idemo dalje. Uglavnom svi se vraćamo u pola tri na start, spremamo se i čekamo da se smakne ogromna sjena ispred nas. Čim me prvi zrak sunca obasjao poletio sam 14h50min kasno, prekasno.

U roku minuta svi smo u zraku i već je puno bolje. Ostajemo iznad starta nekih sto metara, vozamo se i tražimo gdje će početi da radi. Poslije nekih deset minuta to je to, prvi Aco i ja se kačimo lijevo od starta, povlačimo i idemo gore. Ostali su daleko, desno od starta i ne stižu na interval. Zakošeno u pravcu kojem želimo da letimo, lagano ali ide gore. Nešto malo bolje izlazim i sa nekih 2200mnv krećem dogovorenom putanjom. Aco isto tako kreće samo sa nekih 400m manjom visinom. Čitavo vrijeme letimo i lagano se popravljamo, na kraju Klekovače na 2000mnv nalazim stub i javljam se Aci koji je ispod da ga čekam da popne pa da zajedno nastavimo dalje. Poslije nekoliko minuta tu smo u istoj visini o nastavljamo sada jedan pored drugog.

Ispred nas se otvara Glamočko polje a mi se držimo sjeverne strane polja, grebena koji je sav pod šumom i baze koje su crne ogromne i nestvarne. Greben nije visok ali je na nekih 1300mnv dok je polje na nekih 1000mnv. Sjeverno od nas po grebenu je ogroman širok i dugačak pojas šume. Vrtimo prilično duboko u šumi i svakim zaokretom gledam livade i cijenim koliko treba za izlaz ispred. Malo me hrabri pozicija Ace ( njega sigurno ne ) koji je opet nešto ispod mene i dublje sjeverno u šumi. Ima se 1000m konstantno iznad toga svega ali nije baš prijatno.

U tim trenucima i Dejan se javlja da je tu. Okrećem se gledam juri na glajd i stiže do mene u mojoj visini. Aco PD isto tako koji minut kasnije dolazi sa nekom nenormalnom visinom iznad nas. Dogovaramo pošto je najviši da nastavi naprijed da ćemo ga stići i on kreće prvi dogovorenom rutom.

Tu smo sada ja i Dejan na oko 2700 i krećemo ispred. Aco Pd i Aco se popravljaju i idu za nama sa malo manjom visinom. Dolazimo do puta Banja Luka – Glamoč. Konstantno lijepo drži i ne gubimo puno visine još imamo oko 2000. Hvatamo se nekakvog repetitora ( repetitor stalno radi ), popravljamo Dejan i ja na nekih 2600m i tada ja pravim jedinu grešku na čitavom letu. Kumulus ogroman se pravi blizo mene, desno južno malo u dolini. Krećem ka njemu ostavljam ogromne baze i griješim. Okrećem se nazad Aco je stigao na repetitor popravio se i sada je u mojoj visini, Dejan ulazi u bazu na nekih 2800m ispred njega nekih možda 2km. Aco PD je upao u neku rupu i slijeće kod repetitora. Zlaja akro se isto tako odnekud javlja da ide ka repetitoru, da je nizak i da će sletjeti kod Ace PD.

Nastavljamo dalje sada Dejan ispred nekih 3-4km sa najvećom visinom, iza Aco i ja u problemu. Vraćam se na greben i sad sam ne nekih 300m iznad grebena, 1700m nema šume ali i ne penje. Lutam tražim i uspijevam se zakačiti i izaći ali samo nekih 2300 zanosi me sjeverno. Izlazim taktiziram naprijed, pa malo gore i tako nekih 5-6km. U tom svemu na nekih 500m od mene i 500m iznad mene prolijeće jedrilica. Javljam Dejanu i Aci da obrate pažnju čisto reda radi. I preko njih je zbrisala ne nekih 500m.

Poslije nekih ukupno 3h leta u visini sam grebena i pravim odluku da izađem na livade dok još imam ikakvu visinu pa šta bude. Letim prema Glamoču, navlačim se preko nekih livada i kuća, na stanicu se odjavljujem da idem na slijetanje imam oko 300m iznad zemlje i mislim to je to.

Prvo da napomenem vrijeme 10min do 18h. 300m iznad zemlje pun speed lagano propadam i u jednom trenutku nula. Opa možda, možda ko zna možda. Puštam i kreće, lagano zanosi ka grebenu, lagano ali ide do 2000. Opet sam na grebenu i krećem ka kraju grebena koji izgleda kao lijevak i okrenut je u sunce i u vjetar i ima neka antena a antena gdje ima mora da radi. Tamo ludilo malo, malo, malo i bum 2850mnv najveća visina od početka leta a 18h 20min. Galamim u stanicu, vrištim, ne vjerujem. Sa Acom i Dejanom nemam vezu već su prilično odmakli i ne znam gdje su.

Imam nekih 10km do Cincara i napadam ga. Dolazim njemu ispod vrha nekih 200m i kačim se na južnu stranu. Bez problema sam na vrhu. Vrh je oko 1900m ja na 2100 i krećem nekim mali grebenom dalje prema istoku. Lijevo sjeverno gledam Kupres, pojase šume i nekih vrhova, ispred na kraju grebena koji letim vidim isto tako pojas šume koja je niže i odmah poslije rupu u kojoj se nalazi put Kupres – Šujica. Put ne vidim rupa je prava ali znam da je tu sigurno.

Cincar

Ovaj dio leta nije baš najbolje bio planiran. Plato ispred Cincara je na nekih oko 1400m, dugačak je nekih 10km i toliko i širok. Ja sa vrha letim grebenom koji se lagano spušta i im nekih oko 1800m. Gledam ispred sebe i ne mogu da vjerujem koliki plato a puta nigdje. Ispod mene neke zaostavštine od prije nekih 25 godina ludilo. Kasno je ima dosta vjetra i dinamike, pokoji balon popravljam svaki metar, i razmišljam o kraju grebena i šumi koju moram preletjeti. Preletjeti ili sletjeti na plato nema treće opcije. U tih nekoliko minuta stižem na kraj grebena. Šta sad ?

Gutam pljuvačku i krećem niz vjetar. Vučem pola speeda i razmišljam jurim niz vjetar na neki 250m iznad šume koja je niža od grebena ako me pronosa možda bolje da to bude bez speeda. Puštam i gledam propadanje neznatno manje. Onda donosim odluku pun speed tačka kom. Sa nekih 80km/h i nekih na kraju sigurnih 170m iznad šume upadam u traženu rupu, rupčagu gdje se nalazi civilizacija i put. O vjetru ne razmišljam još mi noge drhte od šume. Zovem Dejana i Acu na stanicu. Javljaju se ispod mene. Pravim nekoliko zaokreta i slijećem na neki brežuljak. Na slijetanju vjetar ubija iz pravca brda i šume preko koje sam došao. Za neko čudo slijetanje je bilo u redu rotora nije bilo. Kasnije kada smo bacili letove na xcglobe zaključili smo da je Aco bio ipak pobjednik dana. Na istom mjestu on je imao nekih 80m iznad šume, Dejan oko 130 a ja sigurnih 170.

Pakujemo se Miki je već tu trpamo se u džipa i nazad ka BL. Kupimo Acu PD i Zlaju Akro u Art kafeu u Glamoču.  A gdje drugo kafana za umjetnike. Jagnjetinu nismo našli do BL nigdje a stajali smo na nekoliko mjesta, Giros zatvoren a bajatu pljeskarnicu nam zatvoriše pred nosom. Ostavim Acu Pd na bus stanici da uhvati bus za Prijedor ( duga priča ) i negdje oko 24h upadnem kući.

Nije bilo Drvar – Mostar ali zamalo 😊. Potencijal terena je ogroman i u narednom periodu ćemo ga koristiti maksimalno. Kao što smo i predvidjeli problem nam je napravio bukvalno prvi stub i vrijeme polijetanja. Očekivao sam da će vrijeme leta biti produženo zbog terena i uslova. Da ću u pola 7 biti preko 2500m to ne.

Tek drugi izvještaj pišem, obećao sam trinaesti će biti kvalitetniji 😉.